Sezon rowerowy rozpoczął się na dobre. Dość już wymówek, czas porządnie rozkręcić swoje dwa kółka i wyruszyć w ulubioną trasę! Zanim jednak zaplanujesz wyprawę na najbliższy weekend, poświęć chwilę czasu na gruntowne przygotowanie sprzętu do jazdy. Zdecyduj się na krótką przerwę techniczną i nie daj zaskoczyć żadnej usterce!
Rower na błysk
Szczotka, gąbka, ciepła woda i płyn do naczyń to twoi sprzymierzeńcy. Przegląd rozpocznij od dokładnego umycia roweru, pamiętając jednocześnie o ominięciu łańcucha i jego okolic. W regularnym czyszczeniu sprzętu doskonale sprawdzi się szczoteczka do roweru, której kształt pozwoli na szybkie i łatwe dotarcie do każdego zakamarka ramy. Mocno zapieczone śruby i bolce, np. w uchwytach do bagażnika, bidonu czy sztycy siodełka odkręcisz bez większego problemu po uprzednim zastosowaniu specjalistycznego preparatu, np. Soudal Degrip All. Dzięki specjalnej konstrukcji zaworu i sprawdzonej formule, preparat możesz stosować w każdej pozycji bez ryzyka utraty gazu pędnego. Z kolei za pomocą aerozolu czyszczącego Soudal Brake Cleaner sprawnie wyczyścisz tarcze i zaciski hamulcowe oraz odtłuścisz miejsca, w których zebrał się smar.
Sposób na zabrudzony łańcuch? Najlepszym rozwiązaniem będzie zdjęcie go z największego koła zębatego oraz przerzutek, a następnie umycie partiami przy pomocy profesjonalnych produktów do czyszczenia. Oczyszczając przerzutki szczoteczką z krótkim i długim włosiem, szybko i sprawnie dotrzesz do wszystkich elementów układu napędowego.
Akcja konserwacja
Jesteś już na ostatniej prostej! Czas posmarować łańcuch i przerzutki. Możesz to zrobić za pomocą specjalnie przeznaczonego do tego celu oleju lub preparatu w aerozolu, np. smarująco – zabezpieczającego Soudal White Grease. Produkt pozostawia warstwę ochronną, która zabezpiecza przed kurzem i wilgocią. Dzięki niemu sprawnie zakonserwujesz łańcuchy rowerowe, osie, prowadnice hamulców, przerzutki czy mechanizmy zmiany biegów. Aerozol chroni je także przed korozją i zużyciem. Jeśli sytuacja tego wymaga, a ty nie dysponujesz odpowiednią wiedzą techniczną i narzędziami, pozostałe linki, amortyzator oraz hamulce pozostaw do konserwacji wyspecjalizowanemu serwisowi rowerowemu.